В рамках предметного тижня вчителів корекційно-розвиткової роботи, що проходив у Центрі вчителі – дефектологи поділились педагогічними здобутками та майстерністю проведення корекційних занять та уроків.
Під час проведення корекційних занять дефектологи Центру керувались девізом: «Я знаю, я можу, я вмію».
На фронтальному занятті з розвитку слухового сприймання «Розрізнення хорового та сольного співу (вибір з п’яти)» у 4-А класі вчитель-дефектолог Федорчук І.Т. поділився методикою роботи з немовленєвими звуками та звуками зверненого мовлення та формуванням вміння слухати та розрізняти на слух хоровий та сольний спів, прищеплював любов до української пісні та музики.
На уроці музичного мистецтва «Пригоди на балетній сцені» у 2-Б класі вчитель Гриневич Н.О. засобами музики формувала естетичні смаки та вподобання дітей, ознайомлювала з мистецтвом образного танцю та розвивала творчі здібності та чуття ритму учнів з порушеннями мови, приділяла увагу корекції дикції та мелодійності вимови під час виконання пісні.
На уроці з лікувальної фізкультури «Вивчення стрибкових та бігових вправ» у 3-Б класі вчитель Демчук В.Т. покращував швидкістно - силові якості дітей, розвивав гнучкість та витривалість, сприяв профілактиці захворювань серцево-судинної та дихальної системи, корегував роботу опорно-рухового апарату і привчав дітей до правильної постави. Під час заняття показав комплекс вправ для профілактики плоскостопості. Проводив урок у формі змагання, тим саме формував командний дух та відповідальність.
На під груповому занятті «Диференціація звуковимови [С]-[С‘]. Складання повідомлення “Україна – це…”» у 3-Б класі вчитель Ломакіна О.М. формувала вміння самостійної побудови простих речень, привчала дотримуватись правильної вимови кінцевих морфем у словах, поглиблювала знання учнів про рід іменників, слова -пороніми, розширювала активний словник, формувати вміння складати повідомлення з опорою на задані слова. З опорою на лексичну тему «Україна – наша Батьківщина» вчитель виховувала національно-патріотичні почуття, загальнолюдські цінності, прищеплювала бережливе ставлення до рідної мови. На занятті використала дидактичні ігри «Асоціативний кущ», “Словотвір”, “Школа мудрої сови” і «Мовне доміно», картки з написами опорних символів звуків, власну слайд-презентацію.
На індивідуальному занятті «Диференціація звуковимови [С]-[Ш]. Лексична тема: «Моя країна - Україна» з учнем 12 класу Ососом І. вчитель індивідуальної слухової роботи Демчук Л.Й. використала слайд - презентацію на диференціацію звуковимови шиплячих і свистячих звуків. Ознайомила присутніх з методикою роботи з формування зв’язного мовлення з опорою на лексичну тему, поглибила навики учня побудови простих і поширених речень, вміло застосувала дидактичну гру «Словотвір».
На індивідуальному занятті «Диференціація звуковимови [М]-[Н]. Лексична тема «Народні звичаї українців» з ученицею 8 класу Волянюк С. вчитель індивідуальної слухової роботи Катіна Ж.Б. використала презентаційний матеріал на диференціацію носових та губних звуків та ознайомила присутніх з методикою усунення гугнявості, використала образні символи-звуки, показала види роботи з інтонуванням мовлення на матеріалі вірша «Рушник, що мати вишивала», поглибила знання учнів про українські народні символи та звичаї.
На індивідуальному занятті «Диференціація звуковимови [М]-[Б ]. Лексична тема «Людина і природа» з учнем 10 класу Василиком М. вчитель індивідуальної слухової роботи Здир Р.А. підготувала цікаву слайд-презентацію, використала місцевий матеріал для формування екологічних знань учня та виховання бережливого ставлення до навколишнього середовища. На занятті вчитель поглиблювала навики вживання слів-займенників у власному мовленні, вчила використовувати у мовленні слова-ознаки. Ознайомила присутніх з методикою збагачення словника методом Глена Домана.
На педагогічному консиліумі сурдопедагоги та вчителі корекційної роботи обговорили сучасні підходи до організації та проведення корекційно-розвиткових занять, поділились своїми творчими напрацюваннями та звернули увагу на проблеми, що виникають під час роботи, виробили стратегію та тактику роботи на особистісний розвиток дітей з особливими освітніми потребами.
Під час методичного тижня педагоги Центру мали змогу ознайомитися з новинками методичної літератури, з новими підручниками для розвитку слухового сприймання та вимови, з творчими напрацюваннями вчителів-дефектологів.
|