"Круглий стіл" на тему «Корекційно-розвиткове та методичне забезпечення розвитку слухового сприймання й формування вимови дітей глухих та зі зниженим слухом», організований Лабораторією сурдопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, відбувся 15-16 травня на базі Чернівецького навчально-реабілітаційного центру №1.
Учасниками круглого столу були педагоги спеціальних загальноосвітніх закладів для дітей з вадами слуху Києва, Житомира, Теребовлі, Черкас, Чернівець.
Науковий співробітник лабораторії сурдопедагогіки Федоренко Оксана Филимонівна та учасники семінару, вчителі-дефектологи, обговорили шляхи підвищення ефективності корекційно-компенсаторної реабілітації школярів з порушеннями слуху.
Якісне оновлення, актуалізація змісту, форм і методів проведення спеціальних занять з розвитку слухового сприймання та формування вимови з позиції особистісно орієнтованого підходу до кожного учня забезпечить гнучкість, варіативность, динамізм та оперативность навчального процесу.
Шукаючи нових, нетрадиційних форм роботи для виховання позитивного ставлення до навчання вимови і розвитку пізнавальної діяльності учнів з особливими освітніми потребами, педагоги обговорили такі питання:
1. Корекційно-розвиткова складова навчального процесу у закладах для дітей з порушеннями слуху.
2. Організація роботи з розвитку слухового сприймання та формування вимови у спеціальних школах (школах-інтернатах) для дітей глухих та зі зниженим слухом.
3. Розроблення нових програм з корекційно-розвиткової роботи: «Розвиток слухо-зоро-тактильного сприймання мовлення та формування вимови" для глухих дітей; «Розвиток слухового сприймання та формування вимови» для дітей зі зниженим слухом.
Ломакіна Оксана Михайлівна, вчитель індивідуальних занять з розвитку слухового сприймання та формування вимови, як член круглого столу, поділилася власними напрацюваннями з організації індивідуальних занять з глухими учнями з розвитку слухо-зоро-тактильного сприймання усного мовлення та формування вимови. Зазначила, що ефективність роботи вчителя-дефектолога має спиратись на вмінні своєчасно корегувати, розвивати та попереджати вади розвитку пов’язані з порушеннями слуху. Розвиток слухових відчуттів має бути першочерговим на індивідуальних корекційних заняттях і в подальшому розвивати вміння та навички комунікативної діяльності, саморегуляції та саморозвитку дітей з вадами слуху.
|